Obchodní podmínky

 VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

  1. Základní ustanovení
  2. Některá sdělení pro spotřebitele uzavírajícího kupní smlouvu pomocí prostředků komunikace na dálku
  3. Uzavření kupní smlouvy
  4. Dodací podmínky
  5. Kupní cena a platební podmínky
  6. Přechod vlastnictví a nebezpečí škody
  7. Právo Spotřebitele odstoupit od kupní smlouvy při uzavření smlouvy distančním způsobem
  8. Odpovědnost prodávajícího za vady zboží
  9. Další ustanovení o odpovědnosti prodávajícího za vady vůči Spotřebiteli
  10. Záruka za jakost
  11. Ochrana osobních údajů
  12. Závěrečná ustanovení 

I.
ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ

  1. Prodávající, obchodní společnost RUDETA s.r.o., se sídlem Budovatelská 482/4, 743 01 Bílovec, IČO: 27796922, DIČ: CZ27796922, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě pod sp.zn. C 52070 (dále jen jako "Prodávající") tímto vydává v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku Všeobecné obchodní podmínky (dále jen "VOP") pro nákup zboží (vybavení dílen, kanceláří, soc. a jiných prostor kovovým a jiným nábytkem), které nabízí k prodeji.
  2. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran, které vznikly při prodeji (nebo v souvislosti s ním) zboží nabízeným Prodávajícím v internetovém obchodě na adrese www.rudeta.cz (příp. zboží na objednávku - atyp), a to prostřednictvím tohoto webového rozhraní.
  3. Kupujícím se rozumí jakákoli fyzická nebo právnická osoba, podnikající i nepodnikající, která kupuje od Prodávajícího nabízené zboží na základě kupní smlouvy (dále jen "Kupující"). Je-li Kupujícím fyzická osoba, která uzavírá kupní smlouvu s Prodávajícím mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání (bez uvedení IČO), pak se na něj vztahují i všechna ustanovení těchto obchodních podmínek chránící spotřebitele (dále jen "Spotřebitel"). Ustanovení chránící Spotřebitele v těchto obchodních podmínkách se nevztahují na fyzické osoby uzavírající kupní smlouvu s Prodávajícím v rámci své podnikatelské činnosti (s uvedením IČO) a na všechny právnické osoby. Kupující bere na vědomí, že pokud při komunikaci s Prodávajícím (hlavně v objednávce zboží) uvede údaj o svém IČO, je považován za podnikatele.
  4. Tyto všeobecné podmínky tvoří nedílnou součást kupní smlouvy uzavírané na základě objednávky Kupujícího a jejím potvrzením Prodávajícím. Odchylná ujednání Prodávajícího a Kupujícího v kupní smlouvě mají přednost před zněním těchto obchodních podmínek. Tam, kde smluvní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím není výslovně upraven těmito VOP nebo kupní smlouvou, řídí se příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Kupní smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce.

II.
NĚKTERÁ SDĚLENÍ PRO SPOTŘEBITELE UZAVÍRAJÍCÍHO KUPNÍ SMLOUVU POMOCÍ PROSTŘEDKŮ
KOMUNIKACE NA DÁLKU

  1. V souladu se  ust. § 1820 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku Prodávající tímto Kupujícímu v postavení Spotřebitele, se kterým uzavírá kupní smlouvu pomocí prostředků komunikace na dálku nebo mimo prostory obvyklé pro podnikání Prodávajícího, sděluje následující:
    1. Údaje o hlavních vlastnostech prodávaného zboží jsou uvedeny na stránkách www.rudeta.cz. V případě, že se jedná o zboží na objednávku, které není uvedeno na těchto stránkách, pak jsou tyto informace zaslány na e-mailovou adresu Spotřebitele před uzavřením kupní smlouvy
    2. Údaje o totožnosti Prodávajícího, adresa jeho sídla, tel. č. a adresa pro doručování elektronické pošty jsou uvedeny v úvodních ustanoveních těchto VOP.
    3. Celková cena zboží a náklady na jeho dodání, způsob platby, způsob a čas dodání jsou uvedeny na stránkách www.rudeta.cz, po výběru konkrétního zboží, jeho množství, způsobu dodávky a platby, v tzv. košíku. To se týká i případné povinnosti zaplatit zálohu nebo obdobnou platbu, a o jejích podmínkách.
    4. Případné stížnosti lze vyřizovat také prostřednictvím elektronické komunikace.
    5. Podmínky, lhůty a postup pro uplatnění práva na odstoupení od kupní smlouvy, vč. nákladů spojených s vrácením zboží, které ponese Spotřebitel a jeho výši jsou upraveny v čl. VII. těchto VOP. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy je nedílnou součástí těchto VOP.
    6. Úprava práv z vadného plnění je upravena v čl. VIII. a čl. IV. těchto VOP.
    7. V případě sporu mezi Prodávajícím a Kupujícím může Kupující využít možnosti mimosoudního řešení sporu u orgánu příslušného k řešení (ČOI). K řešení soudních sporů je místně příslušný obecný soud České republiky.

 III.
UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

  1. Kupní smlouva je uzavřena v okamžiku potvrzení objednávky Kupujícího Prodávajícím, v té chvíli došlo k ujednání jejího obsahu. Tímto okamžikem vznikne Prodávajícímu povinnost odevzdat za dohodnutých podmínek Kupujícímu zboží, které je předmětem koupě a umožnit mu nabýt vlastnické právo k ní a Kupující se zavazuje předmět koupě převzít a zaplatit za něj Prodávajícímu kupní cenu.
  2. Zboží, které prodávající nabízí ke koupi se rozlišuje na:
    - zboží, které je skladem u Prodávajícího a dochází k jeho expedici Kupujícímu v co nejkratší době,
    - zboží dostupné zpravidla ve lhůtě 5, max. 21 dnů od uzavření kupní smlouvy (údaj o předpokládané dostupnosti je vždy uveden u příslušného zboží na webovém rozhraní),
    - zboží, které v současné době není skladem (v takovém případě je možné na základě dotazu Kupujícího na dostupnost tohoto zboží, zaslat mu oznámení o opětovné dostupnosti v nabídce Prodávajícího),
    - zboží na objednávku (atyp - úpravy rozměrů apod.), kde dochází k dodání zboží v termínu dle dohody uzavřené mezi Kupujícím a Prodávajícím.
  3. Jelikož u nabízeného zboží může dojít v průběhu objednávání (do potvrzení objednávky Prodávajícím) k jeho vyprodání, tak si Prodávající vyhrazuje, že nabídka zboží, které Prodávající takto nabízí na svých internetových stránkách ke koupi, je pouze informativního charakteru a Prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží až do doby, dokud nezašle Kupujícímu potvrzení o přijetí objednávky (viz čl. III. odst. 1 těchto VOP). Ustanovení § 1732 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku se nepoužije. Je-li u některého zboží uveden minimální počet kusů k objednání, není možné objednat nižší počet kusů.
  4. Ceny zboží jsou uvedeny bez daně z přidané hodnoty (případně i s touto daní) a všech souvisejících poplatků za jeden kus zboží (a to i v případě minimálního počtu kusů k odběru). Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu.
  5. Náklady spojené s dodáním zboží a platbou (příp. balným) platí pouze pro dodávku v rámci České republiky. Zboží je možné dodat a uhradit pouze způsoby, které jsou nabízeny Prodávajícím v rámci objednávky.
  6. Montáž není součástí dodávky zboží.
  7. Kupující může objednat zboží prostřednictvím webového formuláře, telefonicky nebo písemnou formou. Je-li zboží objednáváno jiným způsobem než přes objednávkový formulář na webovém rozhraní obchodu, pak je Kupující povinen specifikovat přesnou variantu zboží, je-li nabízeno více možností. Do objednávky je nutné uvést specifikaci zboží, počet objednávaných kusů, způsob jeho dopravy a platby, požadované identifikační a kontaktní údaje, vč. dodací adresy (liší-li se od adresy fakturační). Webové rozhraní obchodu Prodávajícího umožňuje založení uživatelského účtu Kupujícího. V takovém případě je Kupující povinen před odesláním objednávky zkontrolovat uváděné údaje a došlo-li k jejich změně, pak je aktualizovat. Odesláním objednávky potvrzuje Kupující její závaznost a souhlas s těmito VOP a Pravidly zpracování osobních údajů.
  8. Prodávající po obdržení objednávky (a příp. po kontrole dostupnosti zboží) potvrdí její přijetí, a to na adresu elektronické pošty Kupujícího uvedenou v objednávce (nedohodnou-li se Prodávající a Kupující výslovně jinak). Tímto okamžikem dochází k uzavření kupní smlouvy. V případě neúplnosti objednávky vyzve Prodávající Kupujícího k jejímu doplnění. Tato výzva se nepovažuje za přijetí objednávky Kupujícím. Součástí potvrzení Prodávajícího o přijetí objednávky je i aktuální znění těchto VOP v případě, že nedošlo k objednání přes webové rozhraní Prodávajícího. Pokud je objednávka učiněna pomocí webového rozhraní, pak je souhlas s těmito VOP nedílnou součástí objednávky Kupujícího.
  9. Dojde-li od doby odeslání objednávky Kupujícím do doby potvrzení jejího přijetí Prodávajícím, ke změně okolností (zboží skladem bude vyprodáno, prodloužení předpokládané doby dodání apod., změna ceny určená dodavatelem) pak o této skutečnosti bude Kupující neprodleně informován na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce. Dojde-li takovou okolností ke změně objednávky Prodávajícím (např. změna termínu dodání), pak dojde k uzavření kupní smlouvy okamžikem, kdy tuto změnu Kupující akceptuje na e-mail prodávajícího.

IV.
DODACÍ PODMÍNKY

  1. Pokud má Prodávající zboží odeslat, je zboží Kupujícímu odevzdáno předáním prvnímu dopravci k přepravě pro Kupujícího. V ostatních případech je zboží odevzdáno předáním Kupujícímu po předchozí dohodě, pak připouští-li to povaha koupě, má kupující právo, aby byla věc před ním překontrolována nebo aby byly předvedeny její funkce. Kupující je povinen zboží převzít. V případě, že Kupující zboží odmítne převzít, odpovídá Prodávajícímu za veškeré vzniklé škody, vč. ušlého zisku.
  2. Dílčí dodání zboží je přípustné a Kupující není oprávněn je odmítnout, pokud si toto nevymínil v objednávce.
  3. Prodávající se zavazuje dodat Kupujícímu zboží skladem obvykle ve lhůtě 1 - 2 pracovních dnů od data předání přepravní službě. U ostatního zboží bude lhůta dodání oznámena Prodávajícím Kupujícímu v potvrzení objednávky. Prodávající je oprávněn zboží dodat před i po smluveném datu a Kupující je povinen ho přijmout.
  4. Takto stanovená dodací lhůta se přiměřeně prodlužuje v případech, kdy je dodávka zpožděna z důvodů nepředvídatelných událostí. V takovém případě není Kupující oprávněn požadovat náhradu škody z důvodu prodlení s dodáním zboží. Také případné požadavky Kupujícího na změnu obsahu objednávky přiměřeně prodlužují sjednanou dodací lhůtu.
  5. Místem dodání zboží při osobním převzetí je sídlo Prodávajícího v pracovní době skladu v otevírací době uvedené na webových stránkách.
  6. V případě, že místem dodání není místo dle čl. IV. odst. 5 těchto VOP, zajišťuje dopravu do místa určení Prodávající, obvykle pomocí smluvní přepravní služby DPD a TOPTRANS EU, a.s. za cenu potvrzenou Prodávajícím na základě objednávky Kupujícího. Zboží je smluvním přepravcem složeno k prvním dveřím v přízemí budovy bez následné manipulace a rozbalení zboží.
  7. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci a sepsat protokol o poškození zboží. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Jeví-li obal zboží známky porušení a Kupující zboží hodlá převzít, tak prodávající doporučuje v takovém případě zboží ihned rozbalit, zkontrolovat za přítomnosti dopravce a následně převzít pouze v případě, že není poškozeno. O případném poškození zboží během přepravy je Kupující povinen neprodleně informovat prodávajícího, a to nejpozději do 3 pracovních dnů od dodávky zboží. Není-li v protokolu přepravce zapsána výhrada ohledně poškozeného obalu či zboží, příp. není Prodávající informován o poškození zboží během přepravy ve stanovené lhůtě, je bráno, že bylo zboží převzato nepoškozené a kupující se vystavuje nebezpečí zamítnutí reklamace, příp. povinnosti uhradit škodu při odstoupení od smlouvy.
  8. Jestliže Kupující zboží s očekávanou odbornou péčí bez zbytečného odkladu co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci, zboží neprohlédne, může uplatnit nárok z vad zjištěných při pozdější prohlídce, jen když prokáže, že tyto vady mělo zboží již v době přechodu nebezpečí škody.

V.
KUPNÍ CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY 

  1. Kupní cena je sjednána dohodou Prodávajícího a Kupujícího. Dohodnutou kupní cenou se rozumí cena, která je uvedena na stránkách Prodávajícího, akceptována Kupujícím v objednávce a potvrzena Prodávajícím. Není-li dohodnuto jinak, tak se uvedená cena navyšuje o přepravní náklady a náklady za platbu dobírkou. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
  2. Za dopravu zboží na území ČR a za náklady za platbu dobírkou jsou účtovány poplatky, jejichž výše je uvedena v každé objednávce učiněné přes webové rozhraní, příp. sdělena e-mailem Kupujícím při jiném způsobu objednávky. Je-li poskytována doprava zboží zdarma, je tato informace uvedena u příslušného zboží na internetových stránkách Prodávajícího v okamžiku objednání zboží.
  3. Kupní cenu je možné uhradit dobírkou při dodání zboží nebo je uhrazena předem na účet Prodávajícího na základě faktury. Kupujícímu je zboží následně zboží expedováno až po připsání kupní ceny na účet Prodávajícího uhrazené na základě zálohové faktury. V případě předchozí dohody Prodávajícího a Kupujícího je možné také uhradit kupní cenu ve smluveném termínu (obvykle 14 dnů od data vystavení faktury).
  4. Součástí každé dodávky zboží je faktura, která je platebním a daňovým dokladem, který obsahuje všechny náležitosti dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty a je zasílána Kupujícímu v elektronické podobě na e-mailovou adresu uvedenou při objednávce zboží nejpozději v den započetí přepravy zboží na doručovací adresu Kupujícího.
  5. Případná reklamace z titulu poškození zboží způsobené dopravou neopravňuje Kupujícího k nezaplacení kupní ceny nebo prodloužení doby splatnosti faktury.
  6. Kupní cena se považuje za zaplacenou okamžikem připsání sjednané částky na účet prodávajícího č. 1662100339/0800  vedeného Českou spořitelnou, a.s. nebo jejím uhrazením Prodávajícímu nebo přepravci. Platbu kupní ceny v hotovosti je možné provést pouze do částky stanovené zákonem č. 524/2004 Sb., o omezení plateb v hotovosti. V ostatních případech se provádí bezhotovostně na účet Prodávajícího.
  7. V případě, že je Kupující povinen zaplatit kupní cenu předem při objednání zboží, tak takto učiní na základě zálohové faktury vystavené Prodávajícím. Pokud není záloha zaplacena včas, hledí se na objednávku, jako kdyby nebyla učiněna.
  8. Pro případ prodlení s placením kupní ceny, a to i její části, si strany této smlouvy sjednávají úrok z prodlení ve výši 0,1 % denně z dlužné částky od prvního dne prodlení až do dne úhrady dlužné částky. Uhrazení úroku z prodlení nezbavuje Kupujícího povinnosti nahradit případnou škodu, která by vznikla Prodávajícímu v důsledku porušení smluvních povinností Kupujícím.
  9. Podmínkou pro přijetí nové objednávky téhož Kupujícího, je uhrazení veškerých předchozích pohledávek po lhůtě splatnosti.

VI.
PŘECHOD VLASTNICTVÍ A NEBEZPEČÍ ŠKODY 

  1. Vlastnictví k dodanému zboží přechází z prodávajícího na Kupujícího v souladu s ust. § 2132 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, až okamžikem úplného zaplacení kupní ceny. Kupující není oprávněn až do úplného zaplacení předmětu smlouvy tuto věc převést na třetí osobu, přenechat ji k užívání jiné osobě či jinak věc zatížit, není-li písemně smluveno jinak.
  2. Nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího okamžikem jeho převzetí přímo od Prodávajícího či jeho předáním dopravci pro přepravu do místa určení. Tentýž následek má, nepřevezme-li Kupující zboží, ač mu s ní Prodávající umožnil nakládat. Prodávající v takovém případě neodpovídá za škodu způsobenou na zboží a Kupující je nadále povinen uhradit kupní cenu.
  3. Jedná-li se o Kupujícího v postavení spotřebitele (dále jen "Spotřebitel"), pak nebezpečí škody na zboží na něj přechází okamžikem jeho převzetí od Prodávajícího nebo okamžikem jejího předání dopravcem. Pokud však dopravce určil Spotřebitel, aniž mu byl Prodávajícím nabídnut, je věc Spotřebiteli odevzdána ve chvíli, kdy je Prodávajícím předána tomuto dopravci.
  4. Škoda na zboží, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na zboží na Kupujícího, nemá vliv na jeho povinnost uhradit kupní cenu, ledaže Prodávající škodu způsobil porušením své povinnosti. Kupující nemá v takovém případě právo žádat dodání náhradní věci ani odstoupit od smlouvy, není-li dohodnuto jinak.

VII.
PRÁVO SPOTŘEBITELE ODSTOUPIT OD KUPNÍ SMLOUVY
PŘI UZAVŘENÍ SMLOUVY DISTANČNÍM ZPŮSOBEM 

  1. V souladu s ust § 1820 odst. 1 písm. i) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku tímto Prodávající sděluje podmínky, lhůtu a postup pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy, jakož i vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, pokud lze tohoto práva využít; náležitosti vzorového formuláře stanoví prováděcí právní předpis.
  2. Spotřebitel, který uzavřel kupní smlouvu distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory Prodávajícího má právo odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode převzetí zboží. Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží vyrobeného podle jeho požadavků (na zakázku) nebo přizpůsobené jeho osobním potřebám.
  3. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči Prodávajícímu na adresu jeho sídla nebo na e-mailovou adresu. Prodávající umožňuje odstoupit od kupní smlouvy taktéž prostřednictvím vyplnění a odeslání vzorového formuláře pro odstoupení od smlouvy na internetových stránkách.
  4. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel, ledaže mu podnikatel nabídl, že si zboží sám vyzvedne. Lhůta je zachována, pokud spotřebitel odešle zboží před jejím uplynutím.
  5. Spotřebitel je povinen vrátit zboží kompletní, nepoužité, ve stavu, v jakém je převzal spolu s veškerou dokumentací, pokud možno v originálním obalu. Spotřebitel odpovídá Prodávajícímu za snížení hodnoty vráceného zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčnosti zboží.
  6. Odstoupí-li Spotřebitel od smlouvy, vrátí mu Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijal. Prodávající však není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než obdrží zboží zpět.

VIII.
ODPOVĚDNOST PRODÁVAJÍCÍHO ZA VADY ZBOŽÍ 

  1. Prodávající odpovídá za vady zboží, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na Kupujícího, byť se projeví až později. Právo Kupujícího z vadného plnění založí i později vzniklá vada, kterou Prodávající způsobil porušením své povinnosti.
  2. Zboží je vadné, není-li dodáno v ujednaném množství, jakosti a provedení (pro obvyklý účel, není-li výslovně dohodnuto jinak). Nejsou-li jakost a provedení ujednány, je zboží vadné, jestliže není v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný z kupní smlouvy, jinak pro účel obvyklý. Plyne-li z prohlášení Prodávajícího nebo z dokladu o předání, že Prodávající dodal menší množství věci, nevztahují se na chybějící věci ustanovení o vadách.
  3. Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy, nejpozději při prohlídce po přechodu nebezpečí škody na Kupujícího. Prodávající také neodpovídá za vady zboží, na které poskytl slevu z kupní ceny. Neodpovídá ani za vady, o kterých Kupující v době uzavření jednotlivé kupní smlouvy věděl nebo s přihlédnutím k okolnostem musel vědět
  4. Prodávající dále neodpovídá za vadu zboží, které Kupující Prodávajícímu neoznámil bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného dokladu poté, co ji Kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let od odevzdání věci. To neplatí, je-li vada důsledkem skutečnosti, o které Prodávající v době odevzdání věci věděl nebo musel vědět.
  5. Práva z vadného plnění uplatňuje Kupující jednostranným právním úkonem u prodávajícího. Kupující je povinen vadné zboží spolu s příslušným dokladem o jeho nákupu předložit Prodávajícímu. Kupující je povinen konkrétně popsat vytýkanou vadu a další náležitosti v protokole, který sepíše s Prodávajícím.
  6. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má Kupující právo
    - na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
    - na odstranění vady opravou věci,
    - na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
    - odstoupit od smlouvy.
    Kupující sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího; to neplatí, žádal-li Kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li Prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li Kupujícímu, že vady neodstraní, může Kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li Kupující své právo včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
  7. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má Kupující právo
    - na odstranění vady, anebo
    - na přiměřenou slevu z kupní ceny.
    Dokud Kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může Prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může Prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí Kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady. Neodstraní-li Prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může Kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího.
  8. Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.
  9. Kupující nemá vedle nároku z vady zboží nárok na náhradu škody, zejména ne na náhradu ušlého zisku v důsledku dodání zboží s případnými vadami.

IX.
DALŠÍ USTANOVENÍ O ODPOVĚDNOSTI PRODÁVAJÍCÍHO ZA VADY VŮČI SPOTŘEBITELI

  1. Prodávající odpovídá Spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Podávající zejména odpovídá Spotřebiteli, že v době, kdy Spotřebitel věc převzal:
    - odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
    - je vhodná k účelu, pro který ji Spotřebitel požaduje a s nímž Prodávající souhlasil a
    - je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, vč. návodu k montáži nebo instalaci.
  2. Prodávající dále odpovídá Spotřebiteli, že:
    - zboží je vhodné k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá
    - zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, Prodávající není vázán veřejným prohlášením prokáže-li, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv.
    - zboží je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
    Toto ustanovení neplatí v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
  3. Spotřebitel může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně. Projeví-li se vada zboží prodaného Spotřebiteli v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Po uplynutí této doby musí Spotřebitel prokázat, že zboží bylo skutečně vadné již při jeho koupi.
  4. Má-li věc vadu, může Spotřebitel požadovat její odstranění. Pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu této součásti. Podle své volby může požadovat dodání nové věci nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo nepřiměřeně nákladný. Ustanovení § 1923, 2106 a 2107 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník o právech z vadného plnění se nepoužijí.
  5. Spotřebitel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud
    a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil,
    b) se vada projeví opakovaně,
    c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
    d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
    Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná.
  6. Práva z vadného plnění je Prodávající povinen vyřídit v přiměřené lhůtě, nejpozději ve lhůtě 30 dnů, nedohodnou-li se Prodávající a Spotřebitel spolu jinak.

X.
ZÁRUKA ZA JAKOST

  1. Prodávající obecně neposkytuje záruku na dodávané zboží. Je-li záruční doba na zboží poskytovaná dodavatelem Prodávajícího či výrobcem zboží, je uvedena na webových stránkách Prodávajícího u konkrétního objednávaného zboží.
  2. Za záruční list se považuje i doklad o koupi.
  3. Záruční doba začíná běžet od odevzdání zboží Kupujícímu, příp. od doručení. Práva z poskytnuté záruky za jakost se uplatňují u toho, kdo ji poskytl. Vadu musí Kupující oznámit poskytovateli záruky ve lhůtě určené délkou záruční doby.
  4. Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu na zboží vnější událost.
  5. Spotřebitel má právo požádat o vydání potvrzení o záruce za jakost (záruční list) v textové podobě od poskytovatele záruky, který obsahuje údaje dle ust. § 2174a zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.

XI.
OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  1. Prodávající shromažďuje a zpracovává veškeré osobní údaje Kupujících, které jsou nutné k vyřízení jeho objednávky v souladu s právními předpisy, které upravují ochranu osobních údajů, zejména v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů.
  2. Provedením objednávky dává Kupující souhlas k tomu, aby uvedené osobní údaje byly zpracovávány v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v rámci činnosti obchodní společnosti Prodávajícího, a to až do odvolání. Zpracováním osobních údajů kupujícího může Prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele.
  3. Poskytnutí těchto osobních údajů je dobrovolné a kupující má právo svůj souhlas kdykoli odvolat. Kupující má také právo na přístup k údajům, které se ho týkají a další práva dle výše zmíněného zákona, zejména právo žádat opravu, doplnění, zablokování nebo zlikvidování osobních údajů.
  4. Způsob, rozsah, doba, jakož i další údaje týkající se zpracovávání osobních údajů Kupujících jsou upraveny ve zvláštním dokumentu "Pravidla zpracování osobních údajů" který je dostupný na internetových stránkách Prodávajícího.

XII.
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

  1. Tyto VOP se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem a právním řádem České republiky.
  2. Případná neplatnost jednotlivých ustanovení těchto VOP nemá vliv na platnost ostatních ustanovení.
  3. Prodávající si vyhrazuje právo tyto VOP kdykoli změnit. Pro uzavřenou kupní smlouvu platí VOP ve znění účinném ke dni jejího uzavření.
  4. Prodávající a Kupující se zavazují řešit případné spory smírnou cestou.
  5. Prodávající informuje Spotřebitele o tom, že právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb (dále jen „spotřebitelský spor“). Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce. Více informací o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů je možné zjistit na internetových stránkách České obchodní inspekce.
  6. Kupující je povinen se, před provedením objednávky, seznámit s těmito VOP. Učiněním objednávky Kupující prohlašuje, že si tyto VOP přečetl, porozuměl jim a všechna její ustanovení bez výhrad přijímá.
  7. Tyto VOP byly vydány dne 29.5.2024 a tímto dnem také nabývají platnosti a účinnosti.

RUDETA s.r.o.